Allmänna villkor

Köp

Avtal om köp träffas i och med det att du mottagit en orderbekräftelse via e-post efter du har lagt en order och slutfört betalningen, alternativt genomgått godkänd kreditprövning i nätbutikens kassa.

Felaktiga uppgifter

Vi förbehåller oss rätten att i efterhand korrigera eventuella felaktiga uppgifter angående pris, leveranstid samt lagersaldo som kan påverka ditt köp. Vid eventuell slutförsäljning makuleras din order.

Avvikelser av mått kan förekomma i den tillverkande processen.

Tryckfel

Vi reserverar oss från eventuella tryckfel i produktinformation och kataloger, samt för att produktbilder inte alltid exakt återger produkterna verkliga utseende. Hur färgen återges kan bero på vilken typ av bildskärm du har och inställningar.

Priser

Alla priser är i SEK och inklusive en moms på 25 %. Vi förbehåller oss rätten att justera priser i förhållande till ändringar i valuta, skatt, avgifter eller liknande. Dessa prisjusteringar regleras omedelbart då vi anser det vara befogat. Vi reserverar oss för eventuella felaktiga priser på grund av till exempel tryckfel.

Leverans

Mindre försändelser (>20 kg) skickas som paket eller med brev och kan hämtas ut på närmaste utlämningsställe efter du mottagit avisering.

Större försändelser levereras med ett transportbolag direkt hem till dig. Inbärning av gods ingår ej. Mottagaren måste vara hemma under hela leveransen samt vara behjälplig att bära om situationen kräver det. Angivna telefonnummer ska vara aktuella och nåbara. Transportbolaget aviserar er inom 24 h efter ankomst till deras distributionsdepå för bokning av leveransfönster. Transportbolaget aviserar mottagaren ca 30 minuter innan leverans och ID kontroll av mottagaren kommer att ske.

Önskar du inbärningshjälp vid hemleverans? Klicka här: INBÄRNING.

Vi reserverar oss för eventuella faktorer som kan påverka leveransen t.ex. ej framkomlig väg, portkod, tillgång till hiss, trånga trappor etc. och ska delges till oss innan transporten bokas.

Chauffören/Leveranspersonal tar ej av sig skorna pga. Arbetsmiljöregler. Det åligger mottagaren att skydda golv och dylikt.

Montering, avemballering och bortforsling av emballage ingår ej. Avbokning skall ske senast utplocket ifrån transportbolagets lager är påbörjat.

Leveranstider:

På alla våra produkter har vi en ungefärlig leveranstid på 3-14 arbetsdagar, och avser tiden från det att vi har mottagit och registrerat din order till dess att försändelsen skickats från Zebra Collections lager.

Vid leveransförseningar meddelas du om detta så snart vi behandlat din order. Om leveranstiden mot förmodan blir längre än vad som angivits i din orderbekräftelse så meddelar vi dig om detta snarast möjligt efter det att förseningen kommit oss tillkänna. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från alla ersättningskrav till kund gällande leveransförseningar.

Helgdagar kan vi inte garantera leverans och leveranstiden på ordern kan påverkas.

Fraktpriser:

Frakt tillkommer på 99:- kr tillkommer på alla orders inom Sverige!

Vi kan även skicka varor utomlands. För övrig frakt, vänligen kontakta oss för en offert.

Tilläggstjänster

Avemballering och retur av emballage 125:-

Outlösta försändelser och misslyckat leveransförsök

Samtliga försändelser föraviseras i leveransbekräftelsen via e-post samt aviseras via SMS, brev, telefon eller e-post från transportbolaget. För alla försändelser >20 kg bifogas information som möjliggör spårning av försändelsen. Om du inte mottagit avisering från transportbolaget inom en vecka efter du fått leveransbekräftelsen ber vi dig kontakta oss för att undvika att försändelsen returneras.

I de fall där ni inte löst ut paketet från utlämningsstället och transportbolaget inte kan leverera ordern till p.g.a. mottagare inte varit anträffbar på angivet nummer, felaktiga namn- eller adressuppgifter kommer Zebra Collection att debitera beställaren en avgift. Avgiften tas ut för att täcka Zebra Collections kostnad för returfrakten samt returadministrationen och debiteras antigen via faktura eller att avgiftsbeloppet dras av från den ordersumma som återbetalas efter att returen ankommit till Zebra Collection

Kontakt:

För frågor angående en inneliggande order, byte samt återköp gjorda i vår nätbutik, vänligen kontakta vår orderansvarig via e-postadressen nedan.

order@z-c.se

Reklamation:

Du har enligt konsumentköplagen alltid 3 års reklamationsrätt. Reklamation innebär att du inom rimlig tid från att du upptäckt ett fel med varan meddelar oss om detta. Vi kontrollerar samtliga varor för fel innan vi levererar dem till dig. Om det mot förmodan ändå är något fel med din vara, vänligen kontakta vår reklamationsavdelning innan du returnerar varan till oss via e-postadressen nedan.

service@z-c.se

Betalning

Vi accepterar Visa och Mastercard. Vi tillämpar inga extra avgifter när du betalar med kort och all kortdata hanteras säkert av vår betalväxel ”Klarna” som åtar sig att vid var tid vara validerad enligt Payment Card Industry Data Security Standards (”PCI DSS”).

Vi accepterar följande betalningsalternativ:

  • VISA
  • MasterCard
  • Faktura

När du klickar på betala bekräftar du ditt köp och skickas automatiskt till bankens SSL-krypterade betalsida. SSL står för Secure Sockets Layer och är en funktion som gör att all information som skickas mellan dig och säljaren krypteras och kan inte läsas av utomstående.

Genom vårt samarbete med Handelsbanken Finans kan vi erbjuda privatpersoner att handla mot faktura. En fakturaavgift om 12 kr tillkommer. Betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad eller utebliven betalning utgår påminnelseavgift om f.n. 60 kr samt dröjsmålsränta med 24 % per år.

I kassan väljer du betalningsalternativet faktura. När du anger ditt personnummer gör Handelsbanken Finans en kreditprövning och en kreditupplysning kan komma att tas. Du får besked direkt om din ansökan har godkänts.

Grundkraven för att få betala mot faktura är följande:

  • Du har fyllt 18 år
  • Du har inga betalningsanmärkningar

Vår betalningsförmedlare NETS cards procsessing Filial (www.nets.se) behandlar din kortinformation säkert.

Öppet köp & bytesrätt

Du har 14 dagars ångerrätt på varor du köpt i nätbutiken, i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen. Detta innebär att du har rätt att returnera en vara om du inom 14 dagar från du har mottagit varan meddelar oss att du vill utnyttja ångerrätten. Detta under förutsättningen att varan är oanvänd, i hel originalförpackning och i oskadat skick.

OBS att täcken, kuddar, sängkläder, bäddmadrasskydd, handdukar samt våra textilartiklar ingår i ångerrätten förutsatt att förpackningen är obruten. Bruten förpackning kan ej ersättas då detta räknas som hygienartiklar.

Att returnera en produkt sker på avsändarens ansvar och att den uppfyller alla returvillkor. Uppfylls inte returvillkoren kan en återbetalning ej göras och frakt tillkommer om du önskar få tillbaka din vara.

Att skicka tillbaka en vara

Tänk på att packa din vara väl och att den ska vara i samma skick som när du mottagit varan, samt skicka den till adressen nedan. VIKTIGT är också att du behåller kollinummer på ditt paket så att du kan spåra paketet om det skulle försvinna i postens hantering, då detta sker på avsändarens ansvar.

OBS att vi ej står för returkostnaden.

Adress:

Zebra Collection

Lommavägen 39

232 35 Arlöv

Om du valt faktura som betalalternativ, måste du betala denna på utsatt tid. Vänligen kontakta oss med ditt ordernummer och kontonummer, så återbetalar vi summan till dig.

 Transportskador

Det åligger mottagarens ansvar att kontrollera varor för eventuella skador när du tar emot leveransen. För att varor med synliga, yttre transportskador ska kunna reklameras hos oss måste skadorna ha noterats på transportbolagets fraktsedel i samband med kvittens. Om du skulle upptäcka dolda fel/transportskador efter du öppnat förpackningen/emballage – ska du kontakta vår reklamationsavdelning inom 7 dagar från du mottagit varan på nedan angiven e-postadressen.

service@z-c.se

Garanti

Vi har ingen allmän garanti för de varor vi säljer.

Personuppgifter

Vi tar ansvar för alla personuppgifter, till exempel namn, adress och e-post, som du lämnar till oss eller som vi får del av när du handlar hos oss. Alla sådana uppgifter används endast inom företagets datasystem och hanteras i enlighet med Svenska Personuppgiftslagen (PUL). Informationen kommer att användas i syfte att vi vid köp ska kunna fullgöra våra åtaganden mot dig och ge dig god service. Det kan handla om att leverera de varor du beställt, meddela orderstatus, eller att delge dig information om nyheter, kampanjer och erbjudanden.