Allmänna villkor
Köp
Avtal om köp träffas i och med det att du mottagit en orderbekräftelse via e-post efter du har lagt en order och slutfört betalningen, alternativt genomgått godkänd kreditprövning i nätbutikens kassa.
Felaktiga uppgifter
Vi förbehåller oss rätten att i efterhand korrigera eventuella felaktiga uppgifter angående pris, leveranstid samt lagersaldo som kan påverka ditt köp. Vid eventuell slutförsäljning makuleras din order.
Avvikelser av mått kan förekomma i den tillverkande processen.
Tryckfel
Vi reserverar oss från eventuella tryckfel i produktinformation och kataloger, samt för att produktbilder inte alltid exakt återger produkterna verkliga utseende. Hur färgen återges kan bero på vilken typ av bildskärm du har och inställningar.
Priser
Alla priser är i SEK och inklusive en moms på 25 %. Vi förbehåller oss rätten att justera priser i förhållande till ändringar i valuta, skatt, avgifter eller liknande. Dessa prisjusteringar regleras omedelbart då vi anser det vara befogat. Vi reserverar oss för eventuella felaktiga priser på grund av till exempel tryckfel.
Leverans
Mindre försändelser (>20 kg) skickas som paket eller med brev och kan hämtas ut på närmaste utlämningsställe efter du mottagit avisering.
Större försändelser levereras med ett transportbolag direkt hem till dig. Inbärning av gods ingår ej. Mottagaren måste vara hemma under hela leveransen samt vara behjälplig att bära om situationen kräver det. Angivna telefonnummer ska vara aktuella och nåbara. Transportbolaget aviserar er inom 24 h efter ankomst till deras distributionsdepå för bokning av leveransfönster. Transportbolaget aviserar mottagaren ca 30 minuter innan leverans och ID kontroll av mottagaren kommer att ske.
Önskar du inbärningshjälp vid hemleverans? Klicka här: INBÄRNING.
Vi reserverar oss för eventuella faktorer som kan påverka leveransen t.ex. ej framkomlig väg, portkod, tillgång till hiss, trånga trappor etc. och ska delges till oss innan transporten bokas.
Chauffören/Leveranspersonal tar ej av sig skorna pga. Arbetsmiljöregler. Det åligger mottagaren att skydda golv och dylikt.
Montering, avemballering och bortforsling av emballage ingår ej. Avbokning skall ske senast utplocket ifrån transportbolagets lager är påbörjat.
Leveranstider:
På alla våra produkter har vi en ungefärlig leveranstid på 3-14 arbetsdagar, och avser tiden från det att vi har mottagit och registrerat din order till dess att försändelsen skickats från Zebra Collections lager.
Vi reserverar oss för att varan kan vara slut i lager och leveranstiden blir då längre.
Vid leveransförseningar meddelas du om detta så snart vi behandlat din order. Om leveranstiden mot förmodan blir längre än vad som angivits i din orderbekräftelse så meddelar vi dig om detta snarast möjligt efter det att förseningen kommit oss tillkänna. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från alla ersättningskrav till kund gällande leveransförseningar.
Helgdagar kan vi inte garantera leverans och leveranstiden på ordern kan påverkas.
Fraktpriser:
Frakt tillkommer på 99 kr på alla orders upp till 20 kg inom Sverige!
Vikan även skicka varor utomlands. För övrig frakt, vänligen kontakta oss för en offert.
Tilläggstjänster
Avemballering och retur av emballage 125:-
Outlösta försändelser och misslyckat leveransförsök
Samtliga försändelser föraviseras i leveransbekräftelsen via e-post samt aviseras via SMS, brev, telefon eller e-post från transportbolaget. För alla försändelser >20 kg bifogas information som möjliggör spårning av försändelsen. Om du inte mottagit avisering från transportbolaget inom en vecka efter du fått leveransbekräftelsen ber vi dig kontakta oss för att undvika att försändelsen returneras.
I de fall där ni inte löst ut paketet från utlämningsstället och transportbolaget inte kan leverera ordern till p.g.a. mottagare inte varit anträffbar på angivet nummer, felaktiga namn- eller adressuppgifter kommer Zebra Collection att debitera beställaren en avgift. Avgiften tas ut för att täcka Zebra Collections kostnad för returfrakten samt returadministrationen och debiteras antigen via faktura eller att avgiftsbeloppet dras av från den ordersumma som återbetalas efter att returen ankommit till Zebra Collection
Kontakt:
För frågor angående en inneliggande order, byte samt återköp gjorda i vår nätbutik, vänligen kontakta vår orderansvarig via e-postadressen nedan.
Reklamation:
Du har enligt konsumentköplagen alltid 3 års reklamationsrätt. Reklamation innebär att du inom rimlig tid från att du upptäckt ett fel med varan meddelar oss om detta. Vi kontrollerar samtliga varor för fel innan vi levererar dem till dig. Om det mot förmodan ändå är något fel med din vara, vänligen kontakta vår reklamationsavdelning innan du returnerar varan till oss via e-postadressen nedan.